BLOG

Korzystamy z CRM coraz częściej…ale?

W 2010 roku – wg badań Głównego Urzędu Statystycznego –  jedynie około 500 polskich firm miało w posiadaniu zaawansowany moduł CRM. Od tego czasu ta liczba stale ro¶nie (również wśród małych przedsiębiorstw).

Dlaczego to takie ważne, by posiadać w pełni zintegrowany system danych o naszych klientach?

 

Czym właściwie jest CRM?

Customer Relationship Management – to moduł, który odpowiada za relacje pomiędzy przedsiębiorstwem, a klientami. Odbywa się to poprzez wspomaganie (przede wszystkim poprzez automatyzację) poszczególnych procesów, a także integracje danych, których możemy użyć następnie w odpowiednim do naszych potrzeb kontekście. Za jego pomoc± jesteśmy w stanie wspierać procesy: PreSales, Sales oraz Service co pozwala nam odnaleźć się na każdym etapie obsługi klienta.

Dlaczego CRM?

Korzystając z CRM masz wszystko w jednym miejscu . Oznacza to, że z jednego z systemu do zarządzania przedsiębiorstwem masz wgląd w wiele równoległych działań i podejmowanych decyzji. Za pomocą tego narzędzia ułatwiasz również wzajemną komunikację Twoich pracowników. CRM to również zwiększanie skuteczności sprzedaży poprzez wprowadzanie zaawansowanych działań marketingowych (np. e-mail marketing).

Z jednej strony przepływ informacji opiera się na decentralizacji podmiotów wprowadzaj±cych dane (wielu pracowników jednocześnie, z różnych stanowisk) – z drugiej, wszystko l±duje ostatecznie w jednym, zintegrowanym systemie, gdzie określone funkcje są ze sobą ściśle powiązane. Przykładowo – dokonanie rezerwacji w jednym miejscu przez jednego klienta może być widoczne z innego miejsca przez kierownika nadzorującego pracę osób jej dokonujących.

Na uwagę zasługuję również fakt, że systemy CRM (w tym min. System CRM Dla Agenta) powiązane są z innymi systemami w celu importowania danych. Nie trzeba zatem przekonywać, że skrócony czas pobierania danych z danego miejsca to również oszczędność finansowa. Dzięki poczuciu satysfakcji klienta z profesjonalnie przeprowadzonego procesu obsługi podnosimy również swoją przewagę konkurencyjną.

Jakie „w sumie” korzyści?

Podsumowując: Jeżeli zależy Ci na rozwoju firmy – zwracasz uwagę na zalety płyn±ce ze zwiększenia wydajności Twoich pracowników, usprawnienia działań marketingowych oraz procesów finansowo-księgowych – z pewności± jest to dla Ciebie korzystne rozwiązanie.

źródła:
www.biznes-firma.pl

 

W jedną minutę zamówisz darmową prezentację CRM dla Twojego biura!

Przesyłając dane oświadczasz, iż zapoznałeś się z polityką prywatności serwisu.